Garáže Kačerov
SLAVÍME
58.VÝROČÍ GARÁŽE KAČEROV 5
Prvními vozy garáže se po jejím otevření staly Škody 706, buď převedené
z ostatních garáží, nebo zcela nově dodané. Historie se píše od
nejstarších Karos, přes průlomové Ikarusy až k dnešním SOR autobusům.
Garáže jsou poměrně veliké, v současnosti zde parkuje přes 300
autobusů, čímž je na 1.místě u DPP, těsně před garáží Řepy.
Prvními vozy garáže Kačerov se staly autobusy řady Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO. V den zprovoznění
jich tu bylo 67. Z tehdejší nejstarší garáže Pankrác bylo na Kačerov převedeno několik starších městských
vozů Škoda 706 RO MTZ a z garáže Dejvice modernizované městské autobusy Škoda 706 RTO MTZ společně s jedním typem meziměstského Škoda 706 RTO CAR. Městské autobusy Škoda 706 RTO MTZ sem mimojiné začaly být také dodávány nové. Na Kačerov se dostaly i shodné vozy Jelcz MEX 272.
Roku 1970 se na Kačerov začaly zařazovat autobusy Karosa řady Š. Konkrétně to byla městská Karosa ŠM 11 a meziměstská Karosa ŠL 11.
Prvním kloubovým autobusem z Kačerova byl vypraven Ikarus 280. Dodávka odstartovala roku 1977. Garáž Kačerov také měla tu čest vypravit vůbec historicky poslední Ikarus řady 280 do provozu na území hlavního města Prahy. Stalo se tak 1. července 1999 na lince 215 Kačerov - Sídliště Libuš a to s vozem ev.č. 4577.
vozu Karosa B731 byly na Kačerov zařazeny roku 1982. Karosy B732 se sem dodávaly od roku 1987. A nakonec kloubové vozy Karosa B741 provozuje Kačerov od počátku 90.let. Meziměstské Karosy C734 a dálkové Karosy LC735 zde byly pouze v řádu jednotek kusů. První Karosy řady 900 zde bezpochyby také nemohly chybět. Karosa B931 parkuje na Kačerově od roku 1996, kloubová B941 od roku 1997. Modernizované krátké Karosy B931 E zde nejsou, zato kloubové B941 E Kačerovu sloužily od roku 1999.
Prvním nízkopodlažním vozem v historii Kačerova byl typ Renault Karosa Citybus 12M. Tento autobus pod
ev.č. 3004 byl provozován až března 2014, kdy došlo k jeho likvidaci. Prototyp vozu se na Kačerově objevil
již v srpnu 1996, poté pokračovalo zařazování již sériových vozů až do roku 2004. Kloubové Citybusy se dodávaly mezi lety 2001-2004.
Roku 2002 počaly dodávky městských autobusů Karosa B951 a Karosa B961. Na vozy B951 v roce 2003
volně navázaly dodávky modernizované B951 E, která se s přestávkami dodávala až do roku 2006. Kloubové provedení B961 bylo dodáváno pouze do roku 2003 a v modernizované verzi nebylo dodáno.
Garáž Kačerov vypravuje autobusy zejména na linky v jižní a jihozápadní oblasti Prahy, částečně i do
Severního Města. Obsluhuje městské linky, linky 300 PID a operativní zálohu.
V garážích je 8 odstavných ploch. K tankování slouží 4 čerpací stojany. S příchodem autobusů SOR začátkem léta 2011 přibyly stojany na čerpání přísady Ad-Blue.
Copyright @ 2008-2024 Základní organizace-Odborového svazu DOSIA DP hl. m. Prahy, a.s. AUTOBUSY Kačerov